Sterowiec SL 6

 

Zbudowany jako szósty z serii sterowców spółki Schütte-Lanz. Oznaczony jako typ D-1. Pierwszy lot odbył 10 września 1915 r. Do bazy Seddin-Jeseritz przybył prosto z wytwórni 9 października 1915 r. Był to sterowiec świeżo wcielony do służby w Kaiserliche Marine. Wykonał 5 lotów rozpoznawczych nad Zatokę Fińską. W 6 lot wystartował 18 listopada 1915 r. i z niego nie powrócił już do bazy.

 

Dane taktyczno techniczne SL-6

Ciężar własny - 15,8 ton (ponieważ służył w marynarce można byłoby użyć słowa "wyporność"),

Długość kadłuba - 162,9 metrów (niektóre opracowania podają 162,1 m),

Średnica kadłuba - 19,75 metrów,

Pojemność zbiorników wodoru - 35 130 m3,

Ilość silników - 4 sztuki Maybach w pojedynczych gondolach,

Moc silników - 4 x 210 KM, razem 840 KM,

Prędkośc maksymalna - 94 km/h (niektóre opracowania podają 92,9 lub 85 km/h),

Uzbrojenie: brak danych (zapewne kilka karabinów maszynowych do obrony własnej, m.in. na górnej przedniej platformie, i możliwość zabierania bomb),

Załoga - 20 osób.

 

Sterowiec SL-6.
Sterowiec SL-6.
Bandera sterowca SL-6.
Bandera sterowca SL-6.
Johann Schütte, konstruktor sterowców.
Johann Schütte, konstruktor sterowców.
Gondola dowódcza i za nią gondola silnikowa sterowca SL-7, bliźniaczego z SL-6.
Gondola dowódcza i za nią gondola silnikowa sterowca SL-7, bliźniaczego z SL-6.
Seria sterowców SL. Szósty należał do typu oznaczonego tu jako "d".
Seria sterowców SL. Szósty należał do typu oznaczonego tu jako "d".